Blagodati rajčice

02.06.2016. 12:05

31.05.2016. ubrali smo prvih nekoliko zrelih rajčica i ponosni smo što nam je ove godine dozrela čak dva tjedna ranije nego prošle godine. Potaknuti finim domaćim okusom, odlučili smo prisjetiti se već dobro nam znanih blagodati ovog dragog voća.

Rajčica, pomidor, paradajz, paradižnik, zlatna jabuka, tomat ili jabučica – kako god je zvali, voće je koje se u kulinarstvu upotrebljava kao povrće. Može se jesti sirova, kuhana, zapečena ili u obliku umaka i sretni smo da je ona u našim plastenicima počela crveniti.


Postoji mnogo vrsta rajčice različitih oblika, veličina ploda i boja, a u našim se plastenicima može pronaći Lilos, Clarabella, Volovsko srce, Domaći i Cherry. Koja god sorta bila u pitanju, svaka je zdrava i ima sljedeće karakteristike:
- Plodovi su bogati vitaminom C koji jača imunitet, karotinom, vitaminom B1, vitaminom E
- Bogata je kalijem, natrijem, magnezijem, kalcijem, manganom, željezom i bakrom
- Sadrži fitonutrijent likopen koji usporava starenje te ima antikancerogeno djelovanje i smanjuje rizik od srčanih bolesti
- Sok od rajčice snižava visoki krvi tlak te povisuje izlučivanje želučanih i crijevnih probavnih sokova te na taj način regulira probavu i sprječava negativno djelovanje bakterija
- Preporučuje se u dijetama oboljelih od reumatičnih oboljenja, gihta, srčanih i bubrežnih bolesti
Ova namirnica jedna je od rijetkih koja prerađivanjem (kuhanjem, pasiranjem, sušenjem) ne gubi nutritivne vrijednosti.


Energetska i nutritivna vrijednost na 100 g:

* Izvor podataka: USDA National Nutrient Database for standard Reference, Release 16 (July 2003)

Arhiva vijesti